Het is oorlog tussen MySpace en Facebook

Nadat Facebook de laatste maanden niet uit het nieuws is geweest, is MySpace in de tegenaanval gegaan met een campagne om haar “leiderspositie” in social networking te onderstrepen.

De argumenten?
1. MySpace users visit the site 20% more often than Facebook users visit Facebook
2. MySpace users spend about 10 minutes more each month on the site than Facebook users spend on Facebook
3. MySpace has 3 times more minutes on the site than Facebook
4. MySpace gets 3 times more visitors on the average day than Facebook
5. MySpace is America’s leading and most trafficked website, and just crossed the 70 million active monthly unique user mark in the U.S.
6. Almost 1/4 of Americans used MySpace last month (compared to Census data)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds december vorig jaar op MySpace zit en dat ik iedereen als vriend accepteer die het vraagt. Ik ben er niet echt meer mee bezig en het is vooral omdat mijn twee jongens hun eigen MySpace wilden dat ik ermee begonnen ben.
Met Facebook ben ik deze maand pas begonnen en heb ik mijn lessen getrokken uit mijn MySpace avontuur (of zeg maar aanpak). Ik accepteer enkel vrienden en mensen die ik ken en waardeer. Ik wil het een gesloten netwerk houden en een verlengde van mijn LinkedIn netwerk.

Goed, dit zegt enkel iets over mijn vriendennetwerk en niet over welk social netwerking service ik beter vind. Geef me nog even tijd om met facebook te spelen, maar ik blijf voorlopig een lichte voorkeur hebben voor MySpace. Ik heb het gevoel dat ik beperkt ben met Facebook in het spelen met de layout, maar dat Facebook daarentegen veel leuke apps ondersteunt en aan een snelle opmars bezig is.

Let the war begin!

Please follow and like us:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.