Telenet nodigt zijn klanten uit “Rond-je-tafel”. Rookgordijn of oprecht? #dtv

Samen Rond-Je-Tafel

Na een uit de hand gelopen campagne van Telenet en bijna 150.000 misnoegde klanten, lijkt het wel op dat Telenet de boodschap begrepen heeft. Telenet wil luisteren. 3000 klanten stelden zich kandidaat. 400 zijn uitverkoren en worden bezocht door 100 Telenet medewerkers. Deze avond om 20u is het mijn beurt.

Mijn vragen? Hier alvast mijn eerste draft:

Faktuur/financieel
digitaal en duidelijk
stel zelf de beste pakketten of tarieven voor
geef iets extra voor de nieuwe klanten en bestaande klanten die hoog verbruikers zijn of upgraden
meerkost nieuwe decoder niet aanvaardbaar (eerste gekregen)
flexibiliteit om pakketten te wijzigen (weinig transparantie mbt prijs impact)
beloon trouwe klanten

Social media
goede twitter aanwezigheid en reactiesnelheid
weinig meerwaarde voor de Facebook pagina
zita mail lees ik amper

Service – Internet 120 (Whoppa)
De snelheid wordt maar voor 80% gehaald
Intern netwerk degradatie
geen wijzigingen aan mijn zijde sinds 10 jaar
Twee resultaat-loze interventies
resultaat ongewijzigd – ontbreken zenders (glitches)
Yelo niet stabiel op Android
Juli-Augustus 2013 – internet verbruik grootgebruiker? Waarom? (nu bepaald op 150,00 GB en 750,00 GB?)
Geen wifi-free als je eigen hotspot niet aan staat?

Mijn advies
iedereen wil betalen voor kwaliteit en een stabiele service
blijf innoveren
blijf luisteren
wees proactief
social media is krachtig

Wil Telenet echt luisteren? Wil ze echt acties nemen na dit initiatief?
of is het een rookgordijn om de hetze tot een bedaren te brengen?
De toekomst zal het uitwijzen …

Suggesties? Vragen? Laat maar komen …

Update: Toch nog even dit. Heb ik de indruk gewekt dat ik dit als een klaaguurtje zie, dan wil ik dit onmiddellijk recht zetten. Telenet heeft veel te verliezen en lijkt de indruk te geven de dialoog met haar klanten te willen zoeken. Ik wil deze kans grijpen en op een constructieve manier aangeven wat ze goed doen en waar er ruimte is voor verbetering.
Doet jou werkgever dit met zijn/haar klanten? Is jou bedrijf/werkgever perfect en wordt je door uw klanten altijd bewierookt? Dan zal je het ongetwijfeld met me eens zijn dat dit initiatief baanbrekend en vernieuwend is! En dan wil ik dit graag steunen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.