Pvw on July 2nd, 2012

In 2011 stede ik me al eens de vraag of Mobistar fraude oogluikend toeliet? Het ging toen om betalende en ongevraagde third party services smsjes. Mobistar pakte dit resoluut en professioneel op (via Twitter), maar enkel wat de kosten betrof, maar niet echt wat de procedure betreft om misbruik of spam te melden. Of zie ik iets over het hoofd?

Reden voor de vraag is bijgevoegde sms spam uit India (+91 94 31 681067). Het is duidelijk een phishing sms. Als dit voor mij zo klaar is als een klontje, waarom gaat dit dan door de spam filter van een grote mobiele operator als Mobistar?

Ik besluit dit te melden en zo de verzender mogelijk te laten blokkeren of toch althans anderen te laten behoeden voor deze fraude. Ik heb me suf gezocht op de site van Mobistar …

Als ik zoek op “spam” krijg ik niets …

Als ik zoek bij hulp … niets!

Als ik bij “contact” aanstalten voor de optie “mail” kies, krijg ik een aantal opties die niet de lading dekken van een spam melding…

Mobistar, het lijkt er wel op of je dit soort van meldingen op alle mogelijke manieren wil ontwijken of ontlopen … maar dat lost de situatie niet op en het is niet omdat je niet kijkt dat het er ook niet meer zou zijn …

Je bent alvast gewaarschuwd voor deze afzender … en hou je rekening in de gaten.

To be continued!

Update: geen reactie van Mobistar

Tags: