Live Messenger nu ook beschikbaar op S60

Windows Live Messenger is nu ook beschikbaar onder Symbian 6.0. Leuk, ben onmiddelijk met de installatie beginnen op mijn Nokia N93i.

Instllatie verliep op het eerste gezicht vlekkeloos. Windows Live mail werkt ook, maar ik slaag er niet in mijn contacts te synchroniseren, waardoor het voorlopig nog maar weinig nut heeft.

We blijven nog even prutsen en dan moet ik vertrekken naar Kinepolis, want dat heb ik beloofd aan de jongens.

Update: oef, juist op tijd klaar. Werkt als een fluitje van een cent 😉

Podcasts beheren loopt als gesmeerd

beter gezegd, als Cheddar! Want dit is de naam van de channel editor van Podshow, die je kan gebruiken om je Podcast in channels te orgnaiseren en ze daar ook meteen te editen.

Als je Podcasts beluistert op je PC, je MP3 speler of je iPod (zoals ik), dan kan dit je interesseren.

Maak je lid op Podshow en bouw een collectie van al je podcasts.
Ga dan naar “edit profile”, kies voor “my collection” en het “editen van je channels”. Als je nog geen channels hebt, creeër er dan één, verzamel al je podcasts in de juiste channels (ik heb een audio, een video en een test kanaal). Je kan ze uit je collection kiezen en drag en droppen op de juiste plaats. Bepaal de juiste volgorde en kies dan voor de juiste player en voila. Klaar is kees of Cheddar!

Vroeger dan abonneerde ik me op de Podcasts via iTunes en dan maak ik specifieke afspeellijsten. Nu maak ik deze op voorhand op Podshow en worden ze automatisch geupdate als ik mijn iTunes wil synchroniseren. Makkelijk.

Laat me weten wat je er zelf van vindt. Ik ga er nog wat mee spelen.

Thanks AC.

brainstorming for Pownce

Je vindt Twitter beter dan Jaiku of Pownce? Ik hou in elk geval van de charme van Pownce en vooral van zijn potentieel.

Als je voorstellen hebt om Pownce te verbeteren, laat ze dan achter bij Kevin Rose. GeckoDynamics lanceert zelf een kort wenslijstje:

  • SMS and MMS messaging (niet relevant voor mij)
  • Tags. Users can tag themselves and find friends with similar tags. Friends can be found based on percentage matched to your own tags (kan ik mee leven)
  • Locality. Find friends local to you with similar interests (yep, alle Vlamingen mogen mijn vrienden zijn)
  • Clubs. Join clubs or “topic specific groups” of people with similar interests. You can then send messages to these groups. (Pownce already has a grouping function for friends, so adding Tags to this makes it a no brainer) (waarom niet)
  • Meetings. Arrange an online get together with friends (niet relevant voor mij)

Ik mis vooral een heel aantal van die leuke mashups met Twitter, zoals het posten van nieuwe blogfeeds met Twitterfeed of mijn Xbox360 updates. Wat mis jij bij Pownce?