N93i test naar Blogger

ik zal dit weekend chillen in Peer en ben al aan het oefenen. Maar eerst een test om met ShoZu foto’s rechtstreeks naar Nettooor.be te sturen.
Leuk, zo kan ik het thuisfront en mijn twittervrienden laten meeproeven van de sfeer!
Peer of the blues.

Posted by ShoZu

Update: sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, maar de test is gelukt 😉

Het is oorlog tussen MySpace en Facebook

Nadat Facebook de laatste maanden niet uit het nieuws is geweest, is MySpace in de tegenaanval gegaan met een campagne om haar “leiderspositie” in social networking te onderstrepen.

De argumenten?
1. MySpace users visit the site 20% more often than Facebook users visit Facebook
2. MySpace users spend about 10 minutes more each month on the site than Facebook users spend on Facebook
3. MySpace has 3 times more minutes on the site than Facebook
4. MySpace gets 3 times more visitors on the average day than Facebook
5. MySpace is America’s leading and most trafficked website, and just crossed the 70 million active monthly unique user mark in the U.S.
6. Almost 1/4 of Americans used MySpace last month (compared to Census data)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds december vorig jaar op MySpace zit en dat ik iedereen als vriend accepteer die het vraagt. Ik ben er niet echt meer mee bezig en het is vooral omdat mijn twee jongens hun eigen MySpace wilden dat ik ermee begonnen ben.
Met Facebook ben ik deze maand pas begonnen en heb ik mijn lessen getrokken uit mijn MySpace avontuur (of zeg maar aanpak). Ik accepteer enkel vrienden en mensen die ik ken en waardeer. Ik wil het een gesloten netwerk houden en een verlengde van mijn LinkedIn netwerk.

Goed, dit zegt enkel iets over mijn vriendennetwerk en niet over welk social netwerking service ik beter vind. Geef me nog even tijd om met facebook te spelen, maar ik blijf voorlopig een lichte voorkeur hebben voor MySpace. Ik heb het gevoel dat ik beperkt ben met Facebook in het spelen met de layout, maar dat Facebook daarentegen veel leuke apps ondersteunt en aan een snelle opmars bezig is.

Let the war begin!

Is blogging ten dode opgeschreven?

Er is een debat ontstaan op Read/WriteWeb over het thema of de recente trend naar social networks (zoals Facebook, MySpace en anderen) en van de hype in miniblogging services (zoals Jaiku, Twitter of Pownce) niet de dood zal betekenen van blogging zelf.

Richard zet een heel betoog op om deze stelling te ontkrachten door in te spelen op de redenen waarom mensen bloggen, het sociale aspect bloggen te benadrukken en het belang van de comments.

Wat de miniblogging tools betreft, daar is het nog duidelijker dat de ruimte om te schrijven, foto’s of videos te embedden of grafische accenten te ztten, nog beperkter zijn en dus niet de bedoeling hebben om het bloggen in de verdrukking te brengen.

Ik denk dat Twitter of Pownce juist toe laten om bepaalde onderwerpen kort en krachtig onder de aandacht te brengen, zonder dat je er een boek over wil schrijven of een hele kolom (of een blogpost for that matter).

Dit gezegd zijnde is het wel één van de voordelen van Pownce dat je niet beperkt blijft tot 140 karakters en dat je op een feed komt replyen (zoals comments). Je kan wel stellen dat dit laatste ook bij Twitter kan, maar daar blijven de antwoorden niet gebundeld.
Bij Twitter daarentegen kan je doorklikken naar het profiel van je twittervriend en ontdek je zo dikwijls nog nieuwe leuke blogs. Bij Pownce heb ik deze feature nog niet kunnen ontdekken.

Wie van mjin Pownce vrienden heeft één of meerdere blogs. Laat ze me ontdekken!