Bloggers op Sclessin!

standaard

Het kan! Maar laat me twee stappen terugzetten.

Er zijn al veel papers en blogposts geschreven over het inzetten van de nieuwe (social) media en web2.0 om een brand te ondersteunen, een produkt te lanceren of nieuws te laten circuleren, maar denk nu maar niet dat de meeste grote merken dit al onder de knie hebben!

Je zou verwachten dat een hip merk als Nike, met haar eigen Nikefootball channel op YouTube en de tal van virale videos van Ronaldinho (>26 miljoen views), Rooney, Cristiano Ronaldo, maar ook van Kobe Briant of Michael Jordan, en tal van andere sporten (golf, american footbal, etc …) het allemaal onder de knie zou hebben? Je moet je de vraag stellen of een reklamevideo viraal gaat omdat ze orgineel is of dat een video gemaakt is om viraal te gaan? Hoe bereik je het grote publiek met het nieuwe medium? Het zijn allemaal vragen die Nike zich toch stelt. Met enige professionele begeleiding zetten ze een virale campagne in elkaar met de hulp van enkele bloggers (die affiniteit hebben met voetbal) en proberen te begrijpen wat het effect hiervan is geworden. Een leuk initiatief, zeker als je weet dat ik één van de gelukkige bloggers kon zijn en werd beloond met een bezoek aan Sclessin om de rouges aan het werk te zien tegen Sampdoria Genua in de EUFA cup.

Onder het mom van “Mbokani zal de nieuwe Nike Mercurial Vapor Rosa dragen op deze wedstrijd” lieten we ons vergasten en genoten we met volle teugen van een aangename maaltijd met Nike en de flamboiante Stefani Paul, de manager van Defour en vele andere voetbaltalenten. De rest laat zich raden. Standaard was zodanig onder de indruk van onze aanwezigheid in de tribune dat we een droomwedstrijd te zien kregen met een fantastische collectieve prestatie. Sclessin kolkte en davernde van vertrouwen, zowel op als naast het veld.

Mbokani zijn roze schoentjes hadden hem persoonlijk niet kunnen helpen deze avond, zodat hij er heel lang mee onder douche bleef staan, maar gelukkig wilden Dante, De Camago en Defour ons wel even te woord staan en voor een foto poseren. We hadden een leuk kliek van bloggers bijeengebracht en het was een bijzonder geslaagde avond voor Dirk (http://houbi.com/), Liesbet (http://www.fiedelewie.be/), Christophe (http://www.sietoebie.be/soft/), Boskabout (http://boskabout.wordpress.com/)(de winnaar van het ticket van Clopin (http://www.clopin.be), Fabien (de winnaar van het ticket van http://begoed.wordpress.com/) en mezelf.

Zoals het goede geeks betaamd werd ons avontuur getwitterd met #sclessin (de tweets van Boskabout zijn protected) en bestaat er een Flickr groep met een aantal foto’s.

Misschien nog een web2.0 tip voor onze gulle vrienden van Nike:

– bezorg je een Twitter account

– bouw een geïnteresseerd publiek in Nike producten en nieuwtjes.

– zoek en vind in sport/voetbal geinteresseerde bloggers (bezoek even onze blogoloog) en bezorg hen unieke nieuws of laat hen nieuwe produkten uittesten (als ze praktiserend zijn) en er een review van op hun blog schrijven

– bouw een eigen sociaal netwerk of beter nog spring op een bestaand social netwerk voor voetballiefhebbers en participeer aktief!

Met dank aan Lamazone

Please follow and like us:

9 thoughts on “Bloggers op Sclessin!”

  1. @fiedelewie tof om je eens persoonlijk te leren kennen! Jammer dat je niet de foto's in orginele grootte op de drop hebt gezet. Toch bedankt om je foto's te sharen.

  2. Mooi verslag, Peter, echt. Het was een plezier om jullie de tickets te kunnen cadeau doen, en kennis te laten maken met Nike zelf. De tips zijn terecht en wees maar zeker dat het de bedoeling is die verder op te volgen: zoals je zegt: een goede, eerlijke relatie opbouwen met mensen die je product kunnen uittesten en er hun mening over geven is voor ieder bedrijf interessant. Hasta pronto!

  3. Goeie morgen, Peter. Kan zeker nog leren van jullie. Wil wel authentiek blijven, en niet doen alsof ik een established lid van de blog community ben. Zoals je zelf adviseert ben ik op zoek naar iemand die wel een authentieke blogger is, een absolute Nike lover en onze go-to persoon in de scene wil zijn. Die persoon mag me altijd een mailtje sturen (vincent.fierens@nike.com).

  4. @vince Vincento! Laat je emailadres niet achter in een comment of op een webpagina, tenzij het disposable is 😉 Je kan je mailadres best voluit uitschrijven of linken naar een contactpagina. Scanbots kunnen deze opvangen en voor je weet ben je een specialist in Viagra en penisverleningen 😉
    Bedankt voor de kans om met Nike deze campagne te hebben mogen meemaken. Het was leuk en uiteraard hopen we allemaal dat jullie er ook iets aan gehad hebben. Ik hoop uiteraard ook dat je je Nike blogger kunt vinden en met hem jullie web2.0 aanwezigheid in de verf kan zetten. Wellicht kan Talking Heads je hiermee helpen. Succes

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.