Pvw’s YouTube stream

Bart gaf me vandaag een ideetje door zijn YouTube stream te activeren en ernaar te verwijzen op Twitter. Ik heb mijn Blip.TV gestart voor mijn eigen videootjes, maar ik vind het wel een leuk idee om een omgeving te hebben waarin mijn vrienden mijn favoriete video’s kunnen zien, ook hun eigen keuzes kunnen broadcasten, comments kunnen achterlaten en de video’s kunnen raten.

Be my guest, ook zit het nog in zijn experimentele fase.

Voor de liefhebbers is er ondertussen ook een online remixing service beschikbaar bij YouTube. Je geraakt er via TestTube en kan er ook je active sharen aanzetten of de audio op je video aanpassen met AudioSwap. Ik heb het nog niet allemaal kunnen uitproberen, maar het lijkt me alvast nuttig.

Yahoo photo’s sluit

Ik ben vroeger een gebruiker geweest van Yahoo Photo. Deze service wordt op 20 september uiterlijk gesloten en alle foto’s zullen dan verloren gaan. Je kan echter al je foto’s migreren naar je favoriete fotosite.

Ik ben de laatste jaren een intensieve gebruiker van Flickr geworden en ik heb dan ook de migratie naar Flickr gestart.

We’ve marked all your photos from Yahoo! as private, because we didn’t want to assume that you’re comfortable with making everything public until you’ve had a chance to look things over. If you’re happy to make things public, we’ve written a one-time batch tool you can use to set your photos public (or for friends or family) all at once.

Leuke service en nu maar wachten op het resultaat. Ik heb al vele jaren niet meer omgekeken naar mijn foto’s op Yahoo en ik denk dat het een leuk weerzien al zijn 😉

Update: 9 minuten later was de klus al geklaard.

Breng uw vrienden in kaart

Er is al verscheidene malen over geblogd hoe de meesten van ons een onderscheid kunnen maken tussen het geeky gehalte van onze vrienden en hoe we met hen communiceren.

Best grappig hoe geirarne dit in de praktijk heeft omgezet en het letterlijk in kaart heeft gebracht.

Martine 40 jaar


Jawel, Martine verjaarde op 20-06-2007 en werd er 40 jaar! Proficiat meisje! En dan nog wel op dezelfde dag als mijn eigen verjaardag 😉

Uitstekende gelegenheid om mijn N93i en mijn Blip TV kanaal verder uit te testen. Ik heb een filmpje gemaakt van het verrassingsfeestje die Jan voor zijn vrouwtje in elkaar had gestoken en er muvee op los gelaten. Het is een test en de kwaliteit is beperkt, maar het lijkt me leuk als gimmic en om als MMS of in een emailtje te versturen. Het is steeds ongeveer 150K en wordt in 30 seconden volautomatisch op je N93i samengesteld.

Feeststemming

Snaparazzi

Uitgelaten

Als je het hele filmpje wil zien klik dan even door naar mijn Blip.TV kanaal.
GELUKKIGE VERJAARDAG MARTINE!

Trefdag van Soest in Zandhoven 29 SEP 2007

Sommige onder u zullen weten dat ik een BSD kind ben, omdat mijn vader militair was in Soest en ik daar mijn hele jeugd heb mogen doorbrengen. We gingen er ook naar school en nog driejaarlijks wordt er een grootse trefdag georganiseerd.

Met deze aan alle BSD’ers! Noteer alvast in uw agenda!

Beste vrienden,

Verdere details volgen maar “men zegge het voort” Graag had ik op jullie initiatief gerekend om aan dit bericht maximale verspreiding te geven! Op deze wijze willen we zoveel mogelijk e-mail-adressen verzamelen om de communicatie sneller (en goedkoper) te houden . Ook willen we onze gegevensbank updaten (je naam blijkt niet altijd uit je mail-adres; wijziging adres en/of mail). Dus naast het FW van dit bericht, graag een kort antwoord met “ik wil erbij zijn!” en evtl. adresgegevens. Zo, nu wacht ik op de zondvloed aan mails! Vergeet niet regelmatig de site “Belgische scholen in Soest” te bezoeken, waar men eveneens zijn gegevens kan achterlaten.

Groetjes aan iedereen en tot in september
Jef Gombeer
secretaris
“Vriendenkring Scholengroep Soest”

Ik hou er niet van om emailadressen in een post te zetten, dus als je wilt dat ik je de mail forward, laat dan een berichtje in de comments.

Curry op Bloomberg

Ik ben altijd al een grote fan geweest van AC, alias The Podfather, al van toen hij nog in Antwerpen woonde en ben hem sindsdien ook blijven volgen. In mijn MySpace staat hij zelf vermeld als één van mijn heroes 😉 en zijn podcast (DSC) staat dagelijks als één van de eerste geprogrammeerd in mijn iPod als ik me in de files stort op weg naar Brussel.

In dit interview op Bloomberg legt de nieuwe media aan de oude uit hoe Podshow en podcasting werkt en vanwaar het succes. Heel geslaagd interview.

Podshow is een ongelooflijk succes;
– >50 million downloadable requests
– >60.000 podcasts
– >1 million hours of programming

Het blijft indrukwekkend.

Ik heb ook een pvw channel op Podshow, maar je zal nog even geduld moeten hebben, want ik heb nog geen tijd gehad om te populaten. Ik zou er graag een overzicht geven van alle podcasts waarop ik geabonneerd ben en regelmatig een mashup maken van mijn favoriete podcasts voor mijn vrienden. Coming up 😉