De Meetup service bestaat al geruime tijd. Vooral de Open Coffee Club meetups van Brussel en Antwerpen op initiatief van Robin Wauters kenden heel wat succes. Maar het is toch vooral door de media aandacht van enkele social media grootheden, zoals Foursquare, Techcrunch en Mashable, dat de Meetups de laatste weken over ieders tong gaan.
De laatste in de rij is de Mashable meetups in Antwerpen en Brussel op 30 juni 2010. Het is in het minst door de sterke schouders van Jean-Paul De Clerck dat de meetup in Antwerpen internationaal hoge ogen gooit door zijn professionele aanpak en grote interesse. Antwerp staat zowaar als tweede grootste meetup na NY bovenaan de lijst.
JP is bij velen nog bekend als de publisher van Inside, hij lag aan de wieg van Digimedia.be en van de BOA awards. Hij wil er een professioneel succes van maken, gaat op zoek naar sponsors en ziet het groots. Hij creeërt de Social Marketing Meetup site, een facebook groep en een twitter account (@smarketingmeets).
Deze week werd de locatie, het prachtige Hangar 26, bekend gemaakt en konden de inschrijvingen starten op Amiando. In een eerste reactie was ik verrast door de prijs van 20€. Ik heb geen principieel probleem met het betalen van een fee, maar ik geloof in value for money. Is hier voldoende value for money?
Ik heb het even aan JP zelf gevraagd. Wat is de value van dit event?
- een camera crew zal alles filmen, interviews doen en het geheel online zetten
- Hangar 26 in Antwerpen is een super lokatie.
- Internationale welkom (via videoboodschap)
- Drank inbegrepen van 20u tot 23u
- Launch the Social Media Club en breng alle Belgische social media spelers samen
Het is belangrijk om aan te geven dat Mashable zijn naam verleent aan het event, maar verder niet doet om het event te ondersteunen.
Ik ben alvast overtuigd en hoop van jullie hetzelfde. De inspanningen van JP en zijn vrienden verdienen onze erkenning en onze steun, want het is hele organisatie om dit op 9 dagen tijd georganiseerd te krijgen.
Je krijgt bovendien ook de kans om de NGO World Without Torture te steunen.
Dank je Peter. Misschien nog even vermelden dat er ook een receptie met drank en hapjes vanaf 19 uur is inbegrepen, dat er een lounge is op het terras, dat er een DJ is voor de hele avond met lichtshow, dat er ook nadien eetmogelijkheden zijn inbegrepen, dat de steun aan de NGO optioneel is en we sowieso die NGO ook zelf steunen. We zijn eigenlijk 2 mensen en een student. Dat van de Social Media Club wou ik nog even stil houden maar allez 😉 En het klopt dat Mashable geen enkele steun verleunt. Of nee, ze hebben een filmpje gestuurd waarin Pete Cashmore iedereen welkom heet op "zijn" evenement. Ik heb het aan enkele mensen overgelaten om te beslissen of die er ook bij moest. En het zal gebeuren, Mashable krijgt zijn branding omdat het schijnt dat Pete Cashmore een "schone jongen" is. Hij ziet er wel beter uit als ik, dat is waar. Tot woensdag.
tx JP. Het belooft een feest te worden.
Ik hoop dat je ook de sponsors hebt kunnen overtuigen vandaag 😉
Succes
En natuurlijk dank aan de sponsors om de prijs democratisch te helpen houden.