Het Telenet manneke mag terug glimlachen, want de klantendienst van Telenet heeft snel gereageerd op mijn beklag van gisteren over de oneerlijke handelspraktijken van de Telenet telesales.
Ik heb vandaag veel respons, medeleven, geschokte reacties en nuttige tips gekregen op het voorval van gisteren, waarvoor dank aan alle Twitterers, Powncers, Plaxo, Facebook en Nettooor vrienden. Geen overhaaste beslissingen, maar altijd eerst het verhaal eens goed doorpraten en ook Telenet toe te laten hun kant van het verhaal toe te lichten.
Sorry voor alle Belgacomer die hebben gereageerd, maar Telenet heeft zijn huiswerk gedaan 😉 en zo snel wil ik nu ook weer niet veranderen.
Concreet heeft de klantendienst me uitgelegd dat ze me een package hebben aangeboden zonder het ook effectief zo te vermelden (bingo Dieter). Men bundelt een aantal diensten en creeërt zo een grotere lock-in en is dan uiteraard ook bereid om hiervoor de diensten aan een lagere prijs aan te bieden (waarom zeggen ze dat dan niet gewoon: "Beste klant, we kunnen je helpen om te besparen!"). De verwarring is ontstaan uit het feit dat elke contract- of dienstwijziging wordt bevestigd met een geautomatiseerde mail (zie mijn blogpost van gisteren) en dat er nog niet één dergelijke mail bestaat om aan te geven dat je van drie individuele contracten naar één gaat. De automatische mails vermelden de individuele tarieven voor een upgrade en niet de package prijzen, vandaar. Zoals dikwijls bij telco’s is het een helse taak voor de operaties om de marketing te volgen en hun billing even snel aan te passen.
Bref, eind goed al goed. Het was goed om eens stoom af te laten en Telenet heeft snel gereageerd en haar fout toegegeven. Hun voorstel is echt wel interessant en dan moet je, ook al is de communicatie gebrekkig gebeurd, ook de ballen kunnen hebben om te zeggen "Dank U, ik ben blij dat ik me niet in U vergist heb.".
Op 4 december komen ze m’n digicorder installeren en heb ik er weer een nieuwe doos bij. Ik kijk er naar uit ook al heb ik dit niet echt nodig, want mijn HD-recorder van Kiss Technologies doet het wonderwel en voor de voetbal kijk ik toch op de satelliet. Nieuws op aanvraag, daar zal ik van genieten, want dat is bijna het enige waarvoor ik (naast voetbal) nog echt naar de TV zie …
Netjes van Telenet om hun foute communicatie toe te geven (en hopelijk aan te passen !).<br/>En natuurlijk heel netjes van jou om het ons te laten weten… ik kan niet wachten tot ze ook in PBE gebied hun iDTV kunnen aanbieden, zodat ik ook eindelijk naar zo'n pack kan overschakelen ^^
Netjes van Telenet om hun foute communicatie toe te geven (en hopelijk aan te passen !).
En natuurlijk heel netjes van jou om het ons te laten weten… ik kan niet wachten tot ze ook in PBE gebied hun iDTV kunnen aanbieden, zodat ik ook eindelijk naar zo’n pack kan overschakelen ^^