Jaiku, Twitter of Pownce?
Wat zal het nu zijn? Ik heb ook nog Windows Live Messenger (thuis) en Microsoft Office Communicator (werk) draaien, maar dat is echt voor een korte chat. Jaiku heb ik nog niet uitgetest en lijkt ook wel heel interessante features te hebben, maar toch blijf ik voorlopig vooral Twitter en Pownce uittesten.
Twitter gebruik ik al langer en ik hou van zijn eenvoud, maar Pownce intrigeert me wel. Zijn UI is leuk en de mogelijkheden om events, files en links te sharen en om gericht berichten te sturen naar je vrienden, één vriend of publiek is wel een pluspunt.
Ik ben niet van plan beiden te blijven updaten, dus momenteel gebruik ik Twitterfeeds om mijn feeds van Pownce door te zetten naar Twitter. Nog even spelen en dan kiezen. Ik houd jullie op de hoogte.
Update: heb nog 5 invites voor Pownce over
eerste Open Coffee Club Brussels
Vandaag naar de eerste Open Coffee Club Brussels geweest. Een leuk idee van Robin om Belgische startups en VCs samen te brengen. Of dit gelukt is zal je aan Robin moeten vragen, maar ik wou graag begrijpen wat er leefde in ons landje qua Web2.0. Welke startups presenteren zich en wat kan Getronics hieruit leren voor haar klanten en projecten?
Ik had veel aangename gesprekken, zoals met
– Robin zelf (zijn bedrijfje heet Edentity) , die nu een nieuwe start neemt bij Blognation
– Erlend en zijn collega van Megaluna Triumviraat, een bureau voor visuele communicatie. See ya on Twitter 😉
– Geert van myMailMarket, gespecialiseerd in e-mail en search marketing
– Stijn en Dave van Cebase, die een web-based database oplossing om uw data gemakkelijk online te tracken en te sharen. Dave, ik kijk zeker naar je oplossing en geef je feedback.
– Jean-Louis van Bobex
– Sien van Blueprint Masters
– Niko van Qlayer, met virtualisatie oplossingen voor datacenters
– Stefan van Kölgen & Laenen, die zich toelegd op nieuwe media en cultuurcommunicatie. Stefan, de volgende keer zoeken we uit vanwaar we elkaar kennen 😉
– Shehryar of Unisys
– Tim, een web2.0 evangelist die zit te broeden op een nieuw project, waar hij nog niet veel van kon zeggen. Succes Tim en bedankt voor je tips over Frank Janssen, Martijn Aslander en ConceptShare. Veel geluk met je project!
Als je weet dat er ruim 50 man (en één vrouw) aanwezig waren, dan zal je begrijpen dat ik nog veel mensen gemist heb vandaag. Maar er zullen nog kansen komen 😉
Had ook Clo verwacht en hoopte ook eens kennis te maken Bart van Netlash. ‘t Zal voor de volgende keer zijn.
I don’t want to go back!
Het verhaal van Ryota, een Japanse uitwisselstudent, die via YFU, in België terecht kwam en meer bepaald in een gastgezin in Tisselt bij Mechelen. En dat gastgezin is niet meer of minder dat van mijn jongere broer JVW. Een jaar heeft hier vertoeft en leren genieten van de geneugden van het Belgische leven. Als een stoomtrein kwam hij op gang, maar de laatste maanden flitste het leven aan kruissnelheid aan hem voorbij. De vele herinneringen zijn hiervan getuige. Een openbaring en een wereld van verschil met de Japanse cultuur en tradities. Aanstaande maandag, 9 juli 2007, is het avontuur voorbij en wuiven we hem uit. Het ga je goed Ryota.
“Hello! My name is Ryota. I’m a Japanese exchange student in Belgium. You should come to Belgium next year! I’m leaving here soon but I don’t want to go back.”
Update: now also on YouTube
Vrijgezellenfeestje in de maak
of toch alvast voor een avondje! Mijn schoonbroer, Koen, trouwt in september en alle tips voor een gezellig vrijgezellenfeestje in Antwerpen zijn steeds welkom.
Online ideeên kunnen naar mijn Del.icio.us site worden doorgezet (met to:pvw2180). Gelieve elke tip te taggen met “vrijgezellen”, dan kan ik alles makkelijker terugvinden. We zoeken vooral naar originele en creatieve ideeën.
Uiteraard zijn tips in de comments ook welkom en zal ik later verslag uitbrengen op mijn Blip.TV kanaal 😉
Review van de Nokia N93i
Ik heb mijn Nokia N93i sinds 15 juni en het is tijd voor de beloofde review.
Mijn vorige toestel was een Qtek 9090 (nu HTC). De Qtek9090 was een PDA met Windows Mobile als OS. Ik heb het drie jaar gehad en dus ruim de tijd voor een wijziging. De voordelen van de Qtek waren zeker de veelvoud aan beschikbare applicaties, maar het was buggy (zeker de telefoonfunctie), lomp en groot en de onboard camera was crappy. Het was echt een toestel dat gericht was op business users met zijn verregaande online outlook integratie. Had ik hierin willen verdergaan dan had ik wellicht voor de nieuwe HTC s710 moeten kiezen, maar dat heb ik niet gedaan.
Mediatoepassingen
De hoofdreden om dit toestel aan te schaffen zijn de goede mediamogelijkheden. Ik ga hier geen specs overlopen, maar de 3.2Mb Carl-Zeiss lens geeft een bijzonder goede kwaliteit voort het fotograferen of het filmen. Voor wat resultaten stuur ik je naar Flickr of Blip.TV.
Het toestel ligt goed in de hand en switcht automatisch naar camera als je het scherm verdraait. Leuk.
Video-editing mogelijkheden
De onboard video-editing mogelijkheden van de N93i hebben mij aangenaam verrast. De muvee feature is gemakkelijk te gebruiken en best leuk om als MMS of in een mailtje te versturen.
Telefoneren
De telefoonaspecten van de N93i zijn zeer degelijk. Hij belt luid en switcht gemakkelijk naar luidspreker. Persoonlijk vind ik de luidspreker (bij het telefoneren) iets te stil, maar met een bluetooth oortje is dit verholpen.
Ik hou van zijn feature om een binnenkomende oproeper met één druk op de knop te weigeren en automatisch te laten verwittigen met een smsje dat je hem/haar asap terugbelt. Handig.
Het raadplegen van je contacten is voor mij persoonlijk iets minder makkelijk dan vroeger. Omdat ik het toestel ook voor professionele doeleinden gebruik heb ik meer dan 1.100 contacten en ik kan deze enkel sorteren op naam of voornaam. Bedrijf of bedrijf en naam zou gemakkelijker geweest zijn. Hij neemt ook niet automatisch mijn outlook categorieën over en verplicht me dus om nieuwe groepen te vormen op de smartphone.
Ik vind vooral zijn spraakherkenning zeer handig. Zelf met meer dan 1.000 contacts haalt hij er heel dikwijls (juist, niet altijd) de juiste persoon uit (zonder dat ik zelf ook iets qua spraakherkenning heb ingesproken).
Omdat de WLAN uitstekend werkt had ik ook graag mijn VoIP Gizmo account willen activeren op het toestel, maar dit is het antwoord dat ik kreeg van Gizmo: “The current supported Nokia phones are e61i, e65, n80, and n95. Although Gizmo may work on other models”.
Synchronisatie
De synchronisatie verloopt soepel en snel. Zowel via de meegeleverde USB kabel als via infrarood verloopt het vlekkeloos. Ik heb het ook willen proberen via Bluetooth en had me hiervoor een iDream Bluetooth dongle USB v2.0 aangeschaft, maar die heb ik nog niet aan de klap gekregen.
PIM
De N93i heeft ook een PIM of Personal Information Manager door met je Outlook te synchroniseren (behalve je mails). Dit betekent dat dit niet online gebeurt en dat je moet accepteren dat je agenda maar pas terug up-to-date is na de volgende synchronisatie.
Al mijn contacten, agenda, taken en bookmarks synchroniseren vlekkeloos en alleen mijn exchange mails, zoals ik reeds aangaf, daar geraak ik niet meer aan. Getronics gebruikt een OWA of Outllok Web Access service en de N93i ondersteunt enkel POP3 en IMAP4. Voor mijn persoonlijke emails is dit prachtig en heel gebruikvriendelijk en ik hoop binnenkort ook er in te slagen met onze exchange server te synchroniseren, maar voorlopig heb ik hiervoor geen support van onze interne IT 🙁
Muziek en Podcasts
De N93i heeft ondersteuning voor MP3s, internetradio en ook Podcasts. Veel kan ik hierover niet zeggen omdat ik voor deze functionaliteiten mijn iPod blijf gebruiken.
Bediening
De N93i heeft geen touchscreen en door de layout heb je dit niet nodig (ook al mis ik het soms na al die jaren er een gehad te hebben). Hij is echt gemaakt om met één hand te bedienen. Je gebruikt een knopje aan de rechterzijde van het toestel dat je makkelijk door de pagina’s doet scrollen. Typen gebeurt dan ook zoals met alle gsm’s of smartphones (met het numerieke toetsenbord) en niet via een uitklapbaar keyboard (zoals bij de Qtek9090).
Performantie
Mijn Qtek9090 had een GPRS connectie, terwijl de N93i ook 3G (RM-156(Dual-mode) WCDMA2100+EGSM900/1800/1900 MHz) ondersteunt en dat verschil voel je wel. Zijn internet browsing en up- of downloading capaciteit zijn bijzonder snel.
Verbruik
Bij normaal gebruik, mn gewoon bellen en spordisch surfen of fotograferen, en zelf met continue Bluetooth aktief, kan het toestel wel een dag of twee tot drie (afhankelijk of je een aktieve beller belt zelf vier dagen) mee. Van zodra je veel belt, WLAN regelmatig activeert en de camera inzet, dan mag je blij zijn als je het einde van de dag haalt.
Andere applicaties
De N93i heeft een Symbian 60 OS. Ik zie dat Nokia zijn best doet, maar momenteel zijn voor mij het aantal ondersteunde (en zinvolle) applicaties nog iets te beperkt. Ik hoop dat hier snel verandering in komt.
Looks
Persoonlijk vind ik de N93i één van de mooiste GSMs van het moment. Het ligt uiteraard aan je persoonlijke accenten, maar ik zou hem zelf niet inruilen voor een iPhone. Zijn “verborgen” schermpje (Sub-display – 1.1″ OLED color display (128×36), up to 65,536 colors) aan de buitenzijde van het toestel is gewoon de max. Het is pure show en geeft alles aan wat je moet weten (mails, berichten, gemiste oproepen, bluetooth, …).
Ga even naar de Flickr N93i foto set van SymbianFrance.com voor een paar indrukken van het toestel en zijn interface.
of waarom vrouwen niet graag hun bier uit de fles drinken
flauw van de dames 😉
het zit toch goed in de hand.
inspiratie van Kurt
Warme HD DVD broodjes

Blijkbaar verkopen de HD DVD extenties (stand-alone) op de Xbox360 als warme broodjes in de US. Heb je daar al zo veel HD titels? Mij gaan ze er voorlopig nog niet voor “warm” krijgen! Ik heb nog geen HD TV en ik zie nog niet zoveel HD content verschijnen. Ik weet dat Eén en dergelijke ermee bezig zijn, maar eerst zien en dan geloven 😉
iPhone? What the f*ck is iPhone?
Wie heeft er een iPhone nodig als je een Nokia N95 hebt (of een N93i 😉
Bangelijke reklame!
Updtae: lap, daar heb je al de eerste Apple2.0 blog over de iPhone
First Authorized iPhone Reviews Due Today
Een beetje rap, maar ja, je kunt eigenlijk alleen te laat zijn en wellicht nooit te vroeg 😉
Mijn favoriete Podcasts
Elke avond synchroniseer ik, naar goede gewoonte, mijn podcasts via iTunes op mijn 5G iPod, zodat ik goed gemutst de volgende morgen de files kan induiken met mijn favoriete podcasts in aanslag. Vroeger luisterde ik nog steevast Deckers & Ornelis in de wagen, maar nu komt er al bijna een jaar geen radio meer op.
Ga even naar mijn Podshow homepage en je krijgt er mijn hele collectie aan podcasts te zien, inclusief mijn favoriete audio en video channel. Laat me weten welke podcasts jij leuk vindt en join mijn podcast netwerk.
Direct Link to the audio show.
Direct Link to the video show.


