Verlof


ik zeg al een tijdje dat ik aan verlof toe ben. Voel me duidelijk psychisch moe en kan best een paar weken vakantie gebruiken. Even de zinnen verzetten en samen met de familie en aantal van mijn beste vrienden nu zaterdag voor twee weken naar het zuiden van Frankrijk trekken.

Meerbepaald naar een Yelloh Village camping, Le Lac des 3 Vallées, in de Lectoure. Lectoure ligt in het departement Gers in de regio Midi-Pyrénées.

De goede kritieken, de degelijke accomodatie en de prachtige ligging aan een meer met kind vriendelijke inrichting en voorzieningen hebben ons overhaald.

Het zal een gezonde mengeling worden tussen tijd voor de kinderen, een goed boek, een glaasje wijn, wat lokale cultuur en culinaire specialiteiten.

Ik kijk er alvast naar uit, maar de vaste lezers van dit stek zullen me drie weken moeten missen, ook al beloof ik regelmatig een foto up te loaden naar mijn blog.

Lectoure, considérée parmi les villages de caractère du département, la bourgade perchée, capitale du melon, s’étire sur un promontoire gardant la vallée du Gers et offre la plus belle vue sur la campagne et la chaîne des Pyrénées.

Ik kan het al zien 😉
Tot binnenkort!

Wouter Deprez en Eelt

Wouter Deprez, één van onze bekendste standup comedians in België en ooit de slimste mens ter wereld, is volop zijn nieuwe show aan het voorbereiden en aan het inoefenen. Hoe doe je dit beter dan try-out te organiseren voor kleine groepen mensen en met hun input/reactie de laatste aanpassingen te doen voor de grote premiere in november van dit jaar.

Ik hou wel van de humor van Wouter en als zich de kans boodt om deze exclusieve voorstelling bij te wonen, heb ik deze graag aangenomen.

Eelt is een terugblik van Wouter op en inde huid van zijn vader Frans. Hji neemt ons in een dikwijls razendsnel tempo mee naar “zijnen” tijd. De tijd van toen over het paard getild, maar best een leuk invalshoek, grappig en bij momenten verrassend. Naar mijn persoonlijke smaak soms iets te platvloers (niet zo echt mijn stijl), maar het doet geen afbreuk aan het feit dat het een vermakelijke avond was.

Het zou best interessant zijn om ook de premiere te gaan zien en te kunnen vergelijken of de voorstelling veel is bijgeschaafd en wat hem die try-outs echt leren, maar eenmaal was genoeg voor mij.

Suicidal Tweets?

Een laatste noodkreet of een flauwe grapjas? Bekijk de vermeende laatste tweets van Nick Starr en zeg me dat dit niet de eerste aangekondigde zelfmoord op Twitter is?

I am a fat mess. No wonder I haven’t been on a date in 4 years
06:44 PM August 01, 2007

btw I am pretty drunk already, so consider anything from here on out a drunk Twitter post
06:44 PM August 01, 2007

Finally made it to my coffee shop…Busy day. Was in the newspaper, and cop talked to me last night about being homeless. Time to watch BB8
07:15 PM August 01, 2007

Hrm, there is a nice high skyway bridge nearby…I’ve heard of plenty of people jumping from it….maybe I should give it a try tonight.
07:41 PM August 01, 2007

Why can’t life be like high school? Sure life was complicated, but at least I could get a girlfriend: http://tinyurl.com/yqlndz
08:54 PM August 01, 2007

Alright I’m out Twitter…time to get a few more drinks and debate jumping from a bridge tonight, Sunshine Skyway Bridge here I come.
09:17 PM August 01, 2007

Just paid the toll for the skyway bridge…should I stop at the top? What should I do with my car? I guess leave it there.
09:27 PM August 01, 2007

Has there ever been a twitter suicide before? I wonder what I would write as I am falling to my death.
09:29 PM August 01, 2007

alright this is it. Parked my car. I wish everyone who ever was nice to me well. See you in the next life
4 days ago

Geen nieuws sinds …
Gelezen bij Dawn & Drew.

Update: Nick is blijkbaar terecht.

Uw thesis indienen 36 jaar na datum

kan gebeuren als je een succesvolle carriere als rockstar achter je hebt. Het overkwam Brian May, de 60-jarige lead gitarist van Queen, die zijn PhD niet afwerkte om in de muziek te stappen. Nu heeft hij zijn thesis toch afgewerkt en hoopt hij in augustus alnog te horen dat hij zijn PhD heeft verdiend.

Ben altijd een grote Queen fan geweest en het toont aan dat de bandleden ook in het Post-Queen tijdperk laten zien dat ze karakter hebben.

Wat ne mens al nie doet als hij zich verveelt met pensioen 😉
Thanks to Leah.

Leuke babbel op ViaVia borrel

Update: leuke boel daar op de Via Via borrel in Antwerpen. Veel bloggers en nog meer Couch Surfers. Ik heb dus weer wat bij geleerd over een alternatieve manier van reizen en kennismaken met lokale culturen.

CouchSurfing is a worldwide network for making connections between travelers and the local communities they visit.

Maar uiteraard waren er weer heel wat bloggers van de partij en konden we ons hartje ophalen en wat contacten aantrekken van onze virtuele vriendengemeenschap. Maarten was het hele gebeuren aan het streamen, maar ook AnamCara, Jeroen, Peter, Anne, Artanis, Ann, Matthias en heel wat anderen, waren van de partij.

Leuk en voor herhaling vatbaar. Mijn complimenten aan de initiatiefnemers (Jeroen, Anne en Peter?)!