Schalke in de groep B van de CL met Chelsea!

De loting voor de groepfase van de CL is gebeurd en Schalke speelt tegen Chelsea, Valencia en het Noorse Rosenborg.

Wij hebben alvast kaarten voor het eerste groepspel tegen Valencia:
1. Spieltag 18 September: FC Schalke 04 – FC Valencia
2. Spieltag, 3. Oktober: Rosenborg Trondheim – FC Schalke 04
3. Spieltag, 24. Oktober: FC Chelsea – FC Schalke 04
4. Spieltag, 6. November: FC Schalke 04 – FC Chelsea
5. Spieltag, 28. November: FC Valencia – FC Schalke 04
6. Spieltag, 11. Dezember: FC Schalke 04 – Rosenborg Trondheim

De kaarten zijn al een hele tijd besteld, nog voor de groepsamenstelling bekend was, en dus wisten we niet voor welk spel we gereserveerd hebben, maar Valencia is leuk. Chelsea zou de kraker geweest zijn, maar ik ben tevreden.

Het is alvast beter dan Anderlecht 😉
Gokje wagen? Wat denken jullie? Schalke poule winnaar? Tweede?
Ik ga voor Chelsea één, Schalke twee en rechtstreeks geplaatst, Valencia derde en naar de UEFA en Rosenberg zonder punten terug naar het noorden. Te doorzichtig?

in BioShock trance


eindelijk is het dan zo ver. Twitteraars zullen het wel al gemerkt hebben: BioShock is uit en ik ben deze morgen gestart om Rapture te doorkruisen. Tweets van de Xbox naar Twitter … laat ons hopen dat die toepassing vanaf september ook voor Pownce zal beschikbaar komen.

Zijn er nog liefhebbers die zich hieraan wagen? Om de kostbare Adam te bemachtigen, heb ik ervoor gekozen om de little sisters te redden. Welke keuze heb jij gemaakt en welke impact heeft het op de spelwending?
Voor reviews kan je op vele plaatsen al terecht, maar ik ben er in elk geval echt weg van. De gasten kruipen voorlopig nog onder tafel als ik het spel speel, maar dat zal wel overwaaien 😉

Liefhebbers kunnen mijn vooruitgang ook volgen via mijn gamerprofiel (je moet wel een Live account hebben).

schalker 2180's Gamercard

Weer ‘letterlijk’ op post

Aan alle mooie liedjes komt een einde en zo ook aan onze aangename vakantie in Lectoure. Nu door alle mails worstelen, de feeds doorkruisen en terug aanknopen op Facebook, Pownce en Twitter.

Woensdag begin ik terug te werken, dus ik heb nog even om me in te werken 😉

Bedankt aan allen die mijn dagelijkse fotovakantiedagboek gevolgd hebben.
De eerste indrukken van onze veertien dagen in de Gers heb ik alvast online op Flickr online gezet.

Mee genieten van Lectoure

Ik heb even nagedacht, maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen om regelmatig (ik probeer elke dag één) foto’s door te sturen naar mijn Flickr account met Shozu en dit te taggen met “Lectoure“.
Dit resultaat zal je hieronder dan zien met deze slideshow generator van Fabio.

Ik heb alvast twee foto’s geleend van Christiaan Kazius en Rannoch Moor om toch met iets te starten 😉
Christiaan heeft duidelijk twee jaar geleden gecampeerd aan Le Lac des 3 Vallées en Rannoch is een professionele fotograaf die Lectoure duidelijk kent of bezocht heeft en er een prachtige reeks foto’s van gemaakt heeft.
Alvast een smaakmaker en hopelijk kunnen virtuele en echte vrienden en familie zo ook een beetje mee genieten.

Verlof


ik zeg al een tijdje dat ik aan verlof toe ben. Voel me duidelijk psychisch moe en kan best een paar weken vakantie gebruiken. Even de zinnen verzetten en samen met de familie en aantal van mijn beste vrienden nu zaterdag voor twee weken naar het zuiden van Frankrijk trekken.

Meerbepaald naar een Yelloh Village camping, Le Lac des 3 Vallées, in de Lectoure. Lectoure ligt in het departement Gers in de regio Midi-Pyrénées.

De goede kritieken, de degelijke accomodatie en de prachtige ligging aan een meer met kind vriendelijke inrichting en voorzieningen hebben ons overhaald.

Het zal een gezonde mengeling worden tussen tijd voor de kinderen, een goed boek, een glaasje wijn, wat lokale cultuur en culinaire specialiteiten.

Ik kijk er alvast naar uit, maar de vaste lezers van dit stek zullen me drie weken moeten missen, ook al beloof ik regelmatig een foto up te loaden naar mijn blog.

Lectoure, considérée parmi les villages de caractère du département, la bourgade perchée, capitale du melon, s’étire sur un promontoire gardant la vallée du Gers et offre la plus belle vue sur la campagne et la chaîne des Pyrénées.

Ik kan het al zien 😉
Tot binnenkort!

Wouter Deprez en Eelt

Wouter Deprez, één van onze bekendste standup comedians in België en ooit de slimste mens ter wereld, is volop zijn nieuwe show aan het voorbereiden en aan het inoefenen. Hoe doe je dit beter dan try-out te organiseren voor kleine groepen mensen en met hun input/reactie de laatste aanpassingen te doen voor de grote premiere in november van dit jaar.

Ik hou wel van de humor van Wouter en als zich de kans boodt om deze exclusieve voorstelling bij te wonen, heb ik deze graag aangenomen.

Eelt is een terugblik van Wouter op en inde huid van zijn vader Frans. Hji neemt ons in een dikwijls razendsnel tempo mee naar “zijnen” tijd. De tijd van toen over het paard getild, maar best een leuk invalshoek, grappig en bij momenten verrassend. Naar mijn persoonlijke smaak soms iets te platvloers (niet zo echt mijn stijl), maar het doet geen afbreuk aan het feit dat het een vermakelijke avond was.

Het zou best interessant zijn om ook de premiere te gaan zien en te kunnen vergelijken of de voorstelling veel is bijgeschaafd en wat hem die try-outs echt leren, maar eenmaal was genoeg voor mij.

Suicidal Tweets?

Een laatste noodkreet of een flauwe grapjas? Bekijk de vermeende laatste tweets van Nick Starr en zeg me dat dit niet de eerste aangekondigde zelfmoord op Twitter is?

I am a fat mess. No wonder I haven’t been on a date in 4 years
06:44 PM August 01, 2007

btw I am pretty drunk already, so consider anything from here on out a drunk Twitter post
06:44 PM August 01, 2007

Finally made it to my coffee shop…Busy day. Was in the newspaper, and cop talked to me last night about being homeless. Time to watch BB8
07:15 PM August 01, 2007

Hrm, there is a nice high skyway bridge nearby…I’ve heard of plenty of people jumping from it….maybe I should give it a try tonight.
07:41 PM August 01, 2007

Why can’t life be like high school? Sure life was complicated, but at least I could get a girlfriend: http://tinyurl.com/yqlndz
08:54 PM August 01, 2007

Alright I’m out Twitter…time to get a few more drinks and debate jumping from a bridge tonight, Sunshine Skyway Bridge here I come.
09:17 PM August 01, 2007

Just paid the toll for the skyway bridge…should I stop at the top? What should I do with my car? I guess leave it there.
09:27 PM August 01, 2007

Has there ever been a twitter suicide before? I wonder what I would write as I am falling to my death.
09:29 PM August 01, 2007

alright this is it. Parked my car. I wish everyone who ever was nice to me well. See you in the next life
4 days ago

Geen nieuws sinds …
Gelezen bij Dawn & Drew.

Update: Nick is blijkbaar terecht.

Uw thesis indienen 36 jaar na datum

kan gebeuren als je een succesvolle carriere als rockstar achter je hebt. Het overkwam Brian May, de 60-jarige lead gitarist van Queen, die zijn PhD niet afwerkte om in de muziek te stappen. Nu heeft hij zijn thesis toch afgewerkt en hoopt hij in augustus alnog te horen dat hij zijn PhD heeft verdiend.

Ben altijd een grote Queen fan geweest en het toont aan dat de bandleden ook in het Post-Queen tijdperk laten zien dat ze karakter hebben.

Wat ne mens al nie doet als hij zich verveelt met pensioen 😉
Thanks to Leah.